Komunikacja publiczna w ramach Beskidzkiego Związku Powiatowo Gminnego

Zmiany od stycznia 2025

ZMIANY OD 1 STYCZNIA 2025 W SIECI KOMUNIKACYJNEJ ORGANIZOWANEJ PRZEZ

BESKIDZKI ZWIĄZEK POWIATOWO-GMINNY

 

Pobierz dokument w wersji PDF

 

 

 

Zestawienie nowych linii autobusowych

 

Trasa przejazdu:

  1. Kursowanie linii od poniedziałku do soboty, utrzymanie wjazdów kieszeniowych do przystanku Stara Wieś Skowronek na niektórych kursach.
  2. Utrzymanie aktualnie realizowanej jednokierunkowej trasy przejazdu przez Kaniów, Dankowice, Starą Wieś – tylko w godzinach dopołudniowych.
  3. Przesunięcie z linii nr 102 pierwszego porannego kursu realizowanego z przystanku Bestwina Piekarnia do linii nr 101 (kurs będzie się rozpoczynać od przystanku Bestwina POM).

Trasa przejazdu:

  1. Kursowanie linii od poniedziałku do soboty, utrzymanie wjazdów kieszeniowych do przystanku Stara Wieś Skowronek na niektórych kursach.
  2. Utrzymanie aktualnie realizowanej jednokierunkowej trasy przejazdu przez Starą Wieś, Dankowice, Kaniów – tylko w godzinach popołudniowych.
  3. Przesunięcie z linii nr 101 ostatniego wieczornego kursu skróconego do przystanku Bestwina Centrum do linii nr 102 (kurs będzie się kończył na przystanku Bestwina POM).

 

Trasa przejazdu:

  1. Modyfikacja trasy przejazdu z pominięciem CH Stara Kablownia – nowa trasa przejazdu ulicami: Słowackiego – Barlickiego – Prusa – Łukasiewicza. Włączenie do obsługi linii istniejących przystanków Górnicza Węglowa Urząd Skarbowy, Niepodległości Skwer Stulecia, Prusa Barlickiego, Prusa Łukasiewicza, Łukasiewicza Łukowa, Bestwińska Legionów Osiedle.
  2. Ograniczenie kursowania linii do godz. 17:00 – skrócenie ostatniego kursu o godz. 16:40
    z Dankowic do przystanku Czechowice-Dziedzice D.A.

Trasa przejazdu:

  1. Nowa linia powstała w wyniku podziału linii nr 106 na dwie odrębne linie okrężne.
  2. Linia realizująca kursy w godzinach dopołudniowych – tj. od Bielska-Białej do Wilamowic Kościoła a następnie przez Hecznarowice Odsole, Pisarzowice Harszówki i z powrotem do Bielska-Białej.
  3. Realizacja wszystkich kursów przez przystanek Wilamowice Kościół. Rozpoczęcie porannego kursu w dni robocze o godz. 4:40 z przystanku Wilamowice Kościół (analogicznie jak ma to miejsce
    w soboty o 4:55).
  4. Włączenie do obsługi pary przystanków Bielsko-Biała Wyzwolenia Księżycowa.
  5. Uruchomienie kursowania linii nr 104 w niedziele i święta.

Trasa przejazdu:

  1. Wprowadzenie jednej podstawowej trasy przejazdu do przystanku Bielany Kościół i z powrotem
    do Bielska-Białej.
  2. Ograniczenie kursowania linii wyłącznie od poniedziałku do piątku.
  3. Włączenie do obsługi pary przystanków Bielsko-Biała Wyzwolenia Księżycowa.

  1. Trasa linii nr 106 utrzymana wzorem obecnie funkcjonującej trasy – tj. od Bielska-Białej
    do Wilamowic Kościoła przez Pisarzowice Harszówki, Hecznarowice Odsole i z powrotem do Bielska-Białej.
  2. Funkcjonowanie linii głównie w godzinach popołudniowych (z wyjątkiem kursu o godz. 6:10).
  3. Realizacja wszystkich kursów przez przystanek Wilamowice Kościół, realizacja wieczornego kursu skróconego do przystanku Wilamowice Kościół (analogicznie jak kursu szkolnego o godz. 13:10).
  4. Włączenie do obsługi pary przystanków Bielsko-Biała Wyzwolenia Księżycowa.
  5. Uruchomienie kursowania linii nr 106 w niedziele i święta.

Trasa przejazdu:

  1. Wprowadzenie każdym kursem wjazdu kieszeniowego przez przystanki Kęty Kryta Pływalnia, Kęty Osiedle Nad Sołą, Kęty Stadion. Utrzymanie kursów do przystanku Kęty ZML.

Trasa przejazdu:

  1. Wprowadzenie każdym kursem wjazdu kieszeniowego przez przystanki Kęty Kryta Pływalnia, Kęty Osiedle Nad Sołą, Kety Stadion.

Trasa przejazdu:

  1. Włączenie do rozkładu jazdy przystanku Lwowska Szpital Miejski w kier. Kóz.

Trasa przejazdu:

  1. Włączenie do rozkładu jazdy przystanku Lwowska Szpital Miejski w kier. Kóz.
  2. Włączenie do niektórych kursów wjazdów kieszeniowych do przystanku Kobiernice Centrum.
  3. Po zakończeniu kursowania linii nr 109 obsługa Kamieniołomu z wjazdem kieszeniowym zapewniona przez trzy pary popołudniowych/wieczornych kursów linii nr 112.
  4. Włączenie do rozkładu jazdy pary przystanków Kobiernice Kościół.

Trasa przejazdu:

  1. Włączenie do rozkładu jazdy przystanku Lwowska Szpital Miejski w kier. Kóz.
  2. Wyłączenie z obsługi przystanku Kobiernice Centrum (kursem o 14:00).
  3. Modyfikacja fragmentu trasy kursem o godz. 9:45 – wjazd kieszeniowy do Kozubnika, powrót do centrum Porąbki, przejazd przez nowy most i kontynuacja trasy do Międzybrodzia (powrót do Bielska-Białej analogicznie).
  4. Utrzymanie obsługi wjazdami kieszeniowymi do Międzybrodzia Ponikwii.
  5. Likwidacja wjazdu kieszeniowego do Elektrowni i do Międzybrodzia Żywieckiego.
  6. Włączenie do rozkładu jazdy pary przystanków Międzybrodzie Bialskie I.

Trasa przejazdu:

  1. Włączenie do rozkładu jazdy przystanku Lwowska Szpital Miejski w kier. Kóz.
  2. Włączenie do rozkładu jazdy pary przystanków Międzybrodzie Bialskie I.

Trasa przejazdu:

  1. Realizacja kursów w weekendy oraz jednego kursu wieczornego w dni robocze.
  2. Włączenie do rozkładu jazdy par przystanków Mikuszowice Krakowskie oraz Bielsko-Biała Żywiecka Owocowa.
  3. Nowa linia powstała z wyodrębnienia kursów przez Wilkowice, Rybarzowice z linii nr 119.

Trasa przejazdu:

  1. Modyfikacja fragmentu trasy – przeniesienie kursowania linii na ul. Żywiecką od przystanku Żywiecka Hotel do przystanku Wilkowice Skrzyżowanie (pominięcie trasy obok CH Gemini Park, przez Bystrą, Wilkowice UG).
  2. Utrzymanie obsługi przystanków Bielsko-Biała Piekarska PKP Wschód niektórymi kursami.
  3. Włączenie do rozkładu jazdy par przystanków Mikuszowice Krakowskie oraz Bielsko-Biała Żywiecka Owocowa.

Trasa przejazdu:

  1. Likwidacja linii nr 161 – dostosowanie rozkładu jazdy linii nr 117 pod obsługę Strefy Przemysłowej
    w Wilkowicach kursami w godz. 6/14/22.
  2. Obsługa Strefy Przemysłowej w Wilkowicach ulicami: Wilkowską oraz Kwiatkowskiego (jednokierunkowy objazd). Włączenie do rozkładu jazdy przystanków: Wilkowice Strefa 3 (Prosperplast), Wilkowice Strefa 2 (Ekowtór).
  3. Włączenie do rozkładu jazdy par przystanków Mikuszowice Krakowskie oraz Bielsko-Biała Żywiecka Owocowa.
  4. Przeniesienie porannego kursu rozpoczynającego się od przystanku Rybarzowice Hajduk do linii
    nr 118 (kurs będzie się rozpoczynał od przystanku Wilkowice Skrzyżowanie).

Trasa przejazdu:

  1. Likwidacja linii nr 161 – dostosowanie rozkładu jazdy linii nr 118 pod obsługę Strefy Przemysłowej
    w Wilkowicach kursami w godz. 6/14/22.
  2. Obsługa Strefy Przemysłowej w Wilkowicach ulicami: Wilkowską oraz Kwiatkowskiego (jednokierunkowy objazd). Włączenie do rozkładu jazdy przystanków: Wilkowice Strefa 3 (Prosperplast), Wilkowice Strefa 2 (Ekowtór).
  3. Włączenie do rozkładu jazdy par przystanków Mikuszowice Krakowskie oraz Bielsko-Biała Żywiecka Owocowa.
  4. Włączenie porannego kursu rozpoczynającego się od przystanku Rybarzowice Hajduk do linii nr 118 (kurs będzie się rozpoczynał od przystanku Wilkowice Skrzyżowanie).

Trasa przejazdu:

  1. Utrzymanie kursowania linii nr 119 w podstawowej relacji przez Bystrą, Meszną i Buczkowice
    od poniedziałku do piątku.

Trasa przejazdu:

  1. Likwidacja w soboty kursu skróconego realizowanego na trasie do Biłej o godz. 14:40
    oraz powrotnego ze Szczyrku po godz. 15 (kurs o 14:20 i 15:20 będzie realizowany przez Biłą).
  2. W niedziele i święta realizacja kursu o godz. 14:20 do Szczyrku Soliska przez Biłą zamiast kursu skróconego o godz. 14:40 do Biłej.
  3. W niedziele i święta uruchomienie nowych, dwóch par kursów: o godz. 10:20 i 17:00 do Szczyrku Soliska.

Trasa przejazdu:

  1. Utrzymanie podstawowej trasy przejazdu w dni robocze w godzinach dopołudniowych przez Jasienicę Skrzyżowanie.
  2. Utrzymanie w godzinach popołudniowych i wieczornych kursów realizowanych przez Jaworze Górne
    po zakończeniu kursowania linii nr 122 – dodatkowo w soboty, niedziele i święta wprowadzenie wyłącznie kursowania linii nr 121 z wjazdem kieszeniowym do Jaworza Górnego (również w dni robocze wakacyjne).
  3. Wydłużenie trasy przejazdu wszystkich kursów realizowanych do przystanku Jaworze Centrum
    do przystanku Jaworze Dolne Cholewik (zawracanie autobusu na rondzie). Wydłużenie trasy do przystanku Jaworze Dolne Cholewik obowiązuje również podczas realizacji kursów do Nałęża/Bielska-Białejprzez Jaworze Górne.

Trasa przejazdu:

  1. Utrzymanie podstawowej trasy przejazdu w dni robocze w godzinach dopołudniowych, zawieszenie kursowania linii w soboty, niedziele i święta – obsługę przejmie linia nr 121 (również w dni robocze wakacyjne).

Trasa przejazdu:

  1. Ograniczenie kursowania linii wyłącznie do dni roboczych (w soboty obsługę przejmie linia nr 124) –wprowadzenie jednej, stałej trasy przejazdu do przystanku Roztropice Mleczarnia.

Trasa przejazdu:

  1. Wprowadzenie dotychczas realizowanych kursów wariantowych linii nr 123 przez Wieszczęta, Bielowicko, Grodziec i Świętoszówkę jako kursy linii nr 124.
  2. Wprowadzenie jednej, podstawowej trasy przejazdu przez cały dzień.
  3. Realizacja w soboty wyłącznie okrężnych kursów linii nr 124 przez Roztropice, Wieszczęta, Bielowicko, Grodziec i Świętoszówkę natomiast w dni robocze wyłącznie kursów przywozowych i odwozowych.

Trasa przejazdu:

  1. Wprowadzenie podstawowej przejazdu linii nr 125 wyłącznie do Iłownicy Centrum.
  2. Likwidacja odcinka trasy do Chybia w dni robocze – włączenie go w dni robocze do nowej trasy przejazdu linii nr 128 wydłużonej od Międzyrzecza Dolnego oraz uruchomienie nowej linii nr 129
    kursującej wyłącznie w weekendy do Chybia przez Iłownicę. W weekendy w ramach linii nr 125 pozostaje poranny kurs przywozowy z Iłownicy oraz kurs o 17:10 z Bielska-Białej i powrotny o 18:00 z Iłownicy.

Trasa przejazdu:

  1. Ograniczenie kursowania linii wyłącznie do dni roboczych i sobót.
  2. Wprowadzenie modyfikacji trasy przejazdu w Wapienicy – poprowadzenie trasy linii dwukierunkowo ul. Dworcową (włączenie do rozkładu jazdy przystanku Bielsko-Biała Dworcowa PKP Wapienica
    w kierunku Międzyrzecza).
  3. Utrzymanie obsługi wybranymi kursami przystanków zlokalizowanych w Jasienickiej Niskoemisyjnej Strefie Ekonomicznej.

Trasa przejazdu:

  1. Wprowadzenie modyfikacji trasy przejazdu – wydłużenie trasy do Chybia Centrum przez Mazańcowice Osiedle, Międzyrzecze Dolne Boisko, Rudzicę 2, Landek.
  2. Wprowadzenie odmiennej trasy przejazdu w Komorowicach z uwagi na istniejący układ drogowy
    (ul. Warszawską w kierunku Chybia, powrót ul. Mazańcowicką, ul. Katowicką, obok Castoramy, dalej ul. Warszawską do dworca).
  3. Uruchomienie dodatkowych przystanków na nowym odcinku sieci pomiędzy Międzyrzeczem Dolnym, a Rudzicą. Włączenie do rozkładu jazdy przystanków: Bielsko-Biała Warszawska Aluprof, Warszawska Mazańcowicka, Katowicka Mazańcowicka, Katowicka Ogrodników.
  4. Realizacja kursów wyłącznie w dni robocze.

Trasa przejazdu:

  1. Uruchomienie nowej linii weekendowej powstałej na bazie linii nr 125 kursującej dotychczas przez Iłownicę do Chybia.
  2. Obsługa wjazdem kieszeniowym na każdym kursie Iłownicy (analogicznie jak w obecnym rozkładzie jazdy linii nr 125).

Trasa przejazdu:

  1. Uruchomienie nowej linii nr 131 powstałej na bazie obecnie kursującej linii nr 124.
  2. Kursowanie linii w dni robocze w relacji Bielsko-Biała – Rudzica – Wieszczęta – Bielowicko – Grodziec – Bielsko-Biała.

Trasa przejazdu:

  1. Uruchomienie nowej linii nr 132 powstałej na bazie obecnie kursującej linii nr 124.
  2. Kursowanie linii wyłącznie w dni robocze w relacji Bielsko-Biała – Świętoszówka – Grodziec – Bielowicko – Wieszczęta – Rudzica – Bielsko-Biała.

Trasa przejazdu:

  1. Uruchomienie nowej linii nr 133 powstałej na bazie obecnie kursującej linii nr 126.
  2. Wprowadzenie stałej trasy przejazdu w godzinach dopołudniowych w dni robocze w relacji Bielsko-Biała – Grodziec Zagóra – Łazy – Biery – Bielsko-Biała.

Trasa przejazdu:

  1. Uruchomienie nowej linii nr 134 powstałej na bazie obecnie kursującej linii nr 126.
  2. Wprowadzenie stałej trasy przejazdu w godzinach popołudniowych (z wyjątkiem porannego kursu o godz. 8:10) w relacji Bielsko-Biała – Biery – Łazy – Grodziec Zagóra – Bielsko-Biała.

Trasa przejazdu:

  1. Utrzymanie kursowania linii w dotychczasowej formie.

Trasa przejazdu:

  1. Uruchomienie linii nr 140 o nowym przebiegu trasy powstałej w wyniku połączenia linii nr 110, 111, 140, 142 i 148 w relacji Bielsko-Biała D.A. – Andrychów D.A. przez Kozy, Bujaków, Kobiernice, Czaniec, Kęty D.A., Bulowice (drogą krajową nr 52).
  2. Włączenie do trasy przejazdu przystanku Lwowska Szpital Miejski w kier. Kóz.
  3. Pominięcie realizowanych dotychczas kursów przez Krytą Pływalnię i Os. Nad Sołą w Kętach – obsługę tego rejonu komunikacyjnego zapewnią kursy linii nr 107, 108, 144 i 149.
  4. Pominięcie realizowanych dotychczas kursów przez Starą Drogę i Morgę w Bulowicach – obsługę tego rejonu komunikacyjnego zapewnią kursy linii nr 145 (o nowej trasie przejazdu).
  5. Utrzymanie obsługi osiedla w Andrychowie.
  6. Realizacja w niedziele i święta kursów skróconych wyłącznie na odcinku Andrychów D.A. – Kęty D.A.

Trasa przejazdu:

  1. Wprowadzenie nowej – okrężnej trasy przejazdu powstałej w wyniku połączenia obecnych tras linii nr 141 i 143 z włączeniem nowego odcinka sieci biegnącego przez Osiek łączącego Witkowice
    z Malcem.
  2. Obsługę południowego obszaru Kęt (Żwirki i Wigury oraz ZML) zapewnią poranne wydłużone kursy linii nr 141.
  3. Włączenie do rozkładu jazdy nowych par przystanków: Osiek I, Osiek II, Osiek Górny Szkoła, Osiek Górny Szlaka, Osiek Przedszkole.

Trasa przejazdu:

  1. Uruchomienie linii nr 142 o nowym przebiegu trasy powstałej w wyniku połączenia linii nr 110, 111, 140, 142 i 148 w relacji Bielsko-Biała D.A. – Andrychów D.A. przez Hałcnów, Kozy Zagroda, Kęty Podlesie, Kęty D.A., Czaniec, Roczyny.
  2. Utrzymanie obsługi przystanku Kęty ZPW oraz wjazdów kieszeniowych do Czańca Zagłębocza (wybranymi kursami).
  3. Utrzymanie obsługi osiedla w Andrychowie.
  4. Włączenie do obsługi pary przystanków Bielsko-Biała Wyzwolenia Księżycowa.

Trasa przejazdu:

  1. Wprowadzenie nowej – okrężnej trasy przejazdu powstałej w wyniku połączenia obecnych tras linii nr 141 i 143 z włączeniem nowego odcinka sieci biegnącego przez Osiek łączącego Witkowice
    z Malcem.
  2. Obsługę południowego obszaru Kęt (Żwirki i Wigury oraz ZML) zapewnią popołudniowe wydłużone kursy linii nr 143.
  3. Włączenie do rozkładu jazdy nowych par przystanków: Osiek I, Osiek II, Osiek Górny Szkoła, Osiek Górny Szlaka, Osiek Przedszkole.

Trasa przejazdu:

  1. Skrócenie trasy przejazdu do przystanku Porąbka Centrum przez Kęty Osiedle Nad Sołą
  2. Realizacja części kursów skróconych do przystanku Kobiernice Małe (Wołek).

Trasa przejazdu:

  1. Wprowadzenie nowej – okrężnej trasy przejazdu powstałej w wyniku połączenia obecnych wjazdów kieszeniowych realizowanych na linii nr 140 z trasą linii nr 145. Realizacja jednokierunkowej trasy
    w godzinach porannych od przystanku Kęty D.A. przez ul. Widok, Zagłębocze, Morgę, Bulowice Starą Drogę, Kęty Szkołę, Kęty Żwirki i Wigury, Kęty ZML do przystanku Kęty D.A. a w godzinach popołudniowych od przystanku Kęty ZML przez Żwirki i Wigury, Kęty Szkołę, Kęty D.A., Bulowice Starą Drogę, Morgę, Zagłębocze, ul. Widok do przystanku Kęty D.A.
  2. Obsługa Zagłębocza i dojazd do Morgi przez ul. Zieloną.
  3. Realizacja kursów wyłącznie w dni robocze szkolne w godzinach dopołudniowych (dojazd do szkoły) oraz popołudniowych (odwóz ze szkoły).

 

Trasa przejazdu:

  1. Wprowadzenie nowej trasy przejazdu linii w relacji Kęty D.A. – Oświęcim Dworzec PKP przez Nową Wieś, Bielany Skrzyżowanie, Łęki, Grojec, Stawy Grojeckie.
  2. Włączenie do rozkładu jazdy istniejących na trasie przejazdu przystanków: Łęki, Grojec Tarniówka, Grojec Krzyżówka, Grojec Leśna Grobel. Stawy Grojeckie ul. Radziwiłł, Stawy Grojeckie Stary Młyn, Stawy Grojeckie Bar „Oleńka”, Stawy Grojeckie ul. Adolfin oraz przystanków w Oświęcimiu: Stare Stawy, Spółdzielnia, Stare Stawy Osiedle, Królowej Jadwigi, Szkoła nr 2, Osiedle OCK, Dąbrowskiego Szpital, Dąbrowskiego Miasto, Dąbrowskiego Cmentarz, Dąbrowskiego Kościół, Stacja BP, Niwa, Dworzec PKP.
  3. Utrzymanie kursowania linii wyłącznie w dni robocze.

Trasa przejazdu:

  1. Utrzymanie kursowania wybranych kursów do przystanku Kęty ZPW o godz. 6/14/22.
  2. Utrzymanie obsługi zakładu Kęty ZML o godz. 6/14/22.

Trasa przejazdu:

  1. Utrzymanie istniejącej trasy przejazdu.